torsdag 28. april 2011

Tegne med kritt nedover Memory Lane.

Jeg springer ut og hopper strikk jeg! Eller paradis. Eller så leker jeg med Linn og Hilde på lekeplassen. Mulig vi bare henger rundt lekehytta og fniser og leker spark på boks med Jostein og de. Og så kan jeg bare ropes inn når det er middag. Ferdig på bordet.Og så kan jeg vise skrubbsåret mitt og få all den moderlige omsorgen det er mulig å putte i avskrapet hud og blodprikker. Etter middag springer jeg ut igjen, og vi springer og ligger og sitter og henger rundt i hele Lilleveien. Vi har fått vårskoa på så det er nesten så vi flyr. Og vips så flyr vi så fort og så høyt at vi havner tjuefem år fram i tid og drømmer om kritt på asfalt og borrelåssko og viskelærsamlinger.

Noen ting forandrer seg jo ikke da. Blir like håpløst betatt, like trassig og like forventningsfull enda.... Flyr muligens ikke like lett avgårde på nye sko, og ligger sjeldent på magen og tegner med kritt i gata. Men jeg har jeg jo det perfekte alibi. Mini Me og jeg må nok ut å finne kritt i morgen. For nå er jeg så vårglad at det er mulig at pastellfarga kritt er det eneste som kan roe bruset i årene. Om hele Lyngveien er dekket av krittblomster og hjerter og peace&love i morgen kveld ,så er det mitt verk. Og Mini Me. Vårverk. En verk som ikke går over før man har kritt på hele seg og asfaltmønster på knærne og krittsmak i munnen.

Mulig at krittegningen ikke roer noe brus i noens årer. Men det gjør da heller ingenting. Brusing i årer og glede over tulleting er bra. Og hurra for at jeg fikk meg en ekstra bodypump i går og hadde bodypump for superivrige, sterke pumpere på Toppform i kveld! 


Og jeg fikk gave i dag! En egen vannflaske! Med navn og tegning. Så symbolet på Silje er et hjerte med muskler? <3

Dette er i ferd med å bli rene bursdagsbloggen, men jeg kan ikke la være å gratulere lillebror med dagen! Superlillebror- elsker deg og gitaren din og når vi dikter morsomme sanger om folk vi kjenner;)

Gratulerer med dagen, eneste og beste bror;)


Nei, nå tok søvnen meg og før jeg vet ordet av det må jeg redigere bursdagshilsen til å bli påetterskuddshilsen.
Tusen krittegninger til dere fra meg!!
S)

2 kommentarer:

Chassi sa...

Det var vel et flott symbol for Silje!!! Et hjerte med muskler, kunne ikke sagt det bedre selv. Et strålende og smilende hjerte med muskler. :D

Betyr det bodypump både mandag, tirsdag og onsdag? Shit man. Vil du bli med til Sola på lørdag etter stengetid og trene skikkelig heller? Jeg har nøkkel. :P

Silje sa...

<3 Ikke mandag, 2.påskedag da. Litt ferie må de få;)

Lørdag blir det nok bryggefest på meg!;-) Men vi snakkes, Lotte.