onsdag 14. desember 2011

Drager, sommerfugler og gode ting i retur.

En god ting kommer sjelden alene. 

I det siste har jeg blitt kjent med noen mennesker som har brent seg fast i meg, klort seg fast i hjertet med drageklør. Som har gitt meg sommerfugler og luft under vingene. Sagt sånne ting som snur tanker. Brukt ord som inspirerer og noen som vekker.

Helgen var som en skikkelig god innpust og utpust. "Pust skikkelig nå, pust helt ned i magen" sier Mor når jeg kun tenker fra toppen av hodet og trekker puster kun bak til jekslene. Helgen var en premie for å leve i øyeblikk. Og med et ynglingsmenneske delte jeg ca tusen øyeblikk som er verdt ei bok i seg selv. Eller en film. Jeg ville definitivt anbefalt filmen!




Ting som er gode for hjertet. Ynglingsting.



Jeg er i julestemning. Etter bodypump i dag snublet jeg hjem.(Snublinga er et bilde på at jeg forter meg. Jeg snubleforter meg jeg. Dingler veldig fort, river ned ting, snakker for fort, tenker for fort og mister ting.) Jeg fortet meg fordi jeg gledet meg til å kose meg.









Jeg snublet rundt i leiligheten med skoa på og tente stearinlys, satte på julelista på Spotify, fant fram alle gavene og julekortene som jeg har tenkt å få sendt i tide og la dem på bordet. Knipset bilder, smurte meg ca.femten knekkebrød og landet i sofaen.

Denne dagen var en god dag. Der den ene gode samtalen avløste den andre og hvor jeg dumpet borti en haug med plussfolk. Blant annet et par av de første økonomiske flyktningene fra Hellas. Men de er vel heller mer i minus. Og er derfor her, for å komme seg i pluss.  Saken er at jeg dumpet borti dem, hørte historien, kjørte dem et sted de skulle og prøvde å gjøre en av de første dagene i dette landet til en ok dag for dem. På tross av øsepøseregn og blest.
Sånne dager liker jeg. Når man kan plusse for noen.

Og ikke før har jeg plusset for noen så kommer det i retur¨. Etter jobb klakket jeg ut i fine julebyen.( -utrolig hvor mange ord som kan beskrive min forflytningsmetoder....) Jeg endte min handlerunde på Hos Tora Og der traff jeg ikke mindre enn tre som leste pep talken... Hva gjør man med sånn? Fine ord sa de. Sånne som folk tenker, men kanskje ikke sier. Tusen takk! Dette gjør jeg med det- fortsetter å skrive. Og må bare skryte av butikken, har gjort det før og gjør det igjen. Nydelig interiørbutikk og NOEN får julegave derfra.






Det nærmer seg jul. Det nærmer seg nyttårsfeiring i Miami. Det nærmer seg cruise i Karibien. Men her og nå er her og nå. Og jeg har laget pepperkakeøyeblikk. Øyeblikk med fine meldinger som smelter hjertet. Øyeblikk med forventninger. Øyeblikk med skikkelig pusting. Og akkurat nå er jeg glad for at noen får en kg med nykverna kaffe til jul, for det lukter deilig kaffe i hele leiligheten. Se det ja. Får allerede noe godt i retur, allerede før jeg har gitt.


Nyt dagene før juleferie, anbefaler å smuldre pepperkake over dem.
Pepperkakesmuler er også pepperkaker, bare veldig små.


S)




1 kommentar:

Anonym sa...

Love you, butterflysister! Håper JEG får gave derfra ;)