torsdag 14. april 2011

Life is what you make of it. Og vaskemaskinen.

Gisselaksjonen ble avsluttet i dag. Jeg trodde jeg hadde nådd inn, at mine bønner om hjelp hadde blitt hørt  da jeg i tidlige morgentimer halvveis i søvne åpnet vaskemaskinens port til Niagara Falls.
Nei. Det skal ikke kunne gå an å lukke opp enn vaskemaskin som er full av vann. Men det gjelder vel de som ikke har valgene "tænd og sluk" under en gul knapp på seg. Jeg mener denne maskinen er sikkert fra før Ivar Aasens tid. Jeg kjøpte den brukt. På Malmheim.Jæren-ish. Av en bonde som fikser ødelagte ting og selger det på Finn. Da jeg ringte for å spørre hva han hadde av vaskemaskiner svarte han på kav jærsk. Jeg ble så distrahert av å lytte til alle au-en og æ-ene at jeg kjøpte alt han hadde på låven sin og kjørte meg vill i to timer for å hente det.
Jeg tenkte at denne snille jærbonden visste hva han holdt på og kun gjorde dette fordi han hadde et varmt hjerte som likte å fikse ødelagte ting, fikse gale ting i verden liksom, på jærsk. Jeg trodde nesten at jeg ble med i en egen stiftelse for`fred i verden og brukte hvitevarer` da jeg kjørte ut i det fredelige landskapet for å handle økonomisk. Denne bonden som i virkeligheten var en ingeniør med hvitevarefetisj kan jeg ikke takke for annet enn et veldig rent badegulv i dag og knuste illusjoner om harmoniske bruktkjøp.



Jeg stemmer for sol til helgen! Jeg skal ikke ha ferie fra fredag som så mange andre menneskefolk. Jeg har hauger med arbeid som gleder seg til å feire rompåsken med meg. Men helgen skal bli perfekt og vips så er jeg på påskeøya med hele påskefamilien og påskematen og hele meg gleder seg.
Jeg kan glede meg! Jeg kan glede meg så til ting at jeg helt bobler over. Jeg kan glede meg så over ting at jeg hviner. Jepp. Hviner.

I morgen skal kroppen trenes, og fredagskvelden skal leves og nytes. Og i morgen på jobb har jeg bestemt meg for at jeg elsker å lage alle mulige forskjellige ting i Excel. Hva som helst. I`m the Excel Manager.


            Gjør det til en strålende fantastisk fredag, vårfolk.
S)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Makes me happy! :) Skal lese bloggen din KVER dag i påskeferien, også legge inn kommentar! :) promise!

hilde strå sa...

Du skriver så bra, Silje!!! Godt innhold:)

Den beste påska ønskes deg og dine!

klem;)

Anonym sa...

Du e så flinke å skriva atte :-)
Klem julei

Anonym sa...

Herlige du:) Jeg skal linek til bloggen din i min blogg hvis det er greit? Ha en strålende påske! Vi skal hjem en tur, skal du? God påske kos..

Silje sa...

Tusen takk!:) God påske til deg og dine også Hilde,ikke la en påskesjokolade gå deg forbi;)

Julie, takk lille venn <3

Eli, selvfølgelig kan du linke fra den nydelige bloggen din:) Jeg skal til Langøy i påsken, men hadde vært fantastisk å ta en liten tur til Lyngdal hvis det betydde at jeg fikk truffet deg:)

Og kjære anonym, det spørs om det blir mye påskeblogging, men får ta det igjen etter påske.

Igjen takk for kommentarer, gjør det enda gøyere å dele alt dette med dere.

Stor fredagsklem!