søndag 17. april 2011

All you need is love. Eller nye sko.

Denne fredagen som var får meg til å le høyt av fryd. på jobb var det festlig uten å skulle være det og resten av dagen var bare en evigsvevende latterboble som til tider sprakk så kroppen ristet.

Fredagens trening førte til gangsperr i rygg og brystmuskler, så treningen med Rackerthelten og Odelsguten var visst effektiv likevel. På tross av litt dårlig fokus til tider. Og nå ler jeg igjen. For hele fredagen var like gøyal helt til den ble lørdag.

                                                                   

Lørdagssol er beste sola! Fantastisk å våkne til sol og lørdag. Strekke seg og lytte til tusen småfugler som tilsynelatende presser nebbene sine inntil vinduet mitt for at jeg bedre skal kunne høre dem. Kjenne gangsperr etter fredagstrening og så opp til deilig frokost og kaffe og radiosurr. 
I mitt eget hyggelige selskap nøt jeg så til de grader baconomeletten og morgenkaffen min at jeg helst ville ringe og fortelle om det til noen. Siden jeg ikke greide å bestemme meg for hvem jeg skulle ringe så sa jeg det høyt til meg selv. Og siden man ved å snakke med selv alltid får de svarene man vil ha så var det en hyggelig start på dagen å dele disse frokostobservasjonene med meg selv.

Har hun fått seg nye sko i dag? Ja, hun har fått seg nye sko! Og nye sko må ha nye solbriller.

Jeg drev hurtighandling på Mango og skodde meg og bebrillet meg kjapt noen kroner fattigere. (Skoene måtte det en bukse til og til solbrillene måtte det en kjole til.)Gratulerer med nye sko til meg selv! Nå må jeg bare finne en anledning til å bruke dem. Trenger nok en liten jenteweekendtur til Køben snart. Jo mer jeg tenker på det jo mer riktig føles det. Etter Mangoshopping og vandring rundt mellom gulrøtter og blomster på torget bare for å nyte, så kjøpte jeg med meg sushi som jeg tok med meg hjem. Jeg hadde sushi og blåbærsmoothie. Nesten samtidig. Blåbærsushi? Jeg var så veldig sulten, hva kan jeg si? Det gikk så fort ned. Men jeg lover at jeg nøt.



                     
Og så har jeg fått ny vaskemaskin! Den sterkeste vennen jeg har løftet den gamle vaskemaskinen ut mellom tommel og pekefinger og putta den inn i beistet av en bil han har. Så var det vaskemaskinshopping som ikke var like givende som shoppingen tidligere på dagen, både dyrere og mer tidkrevende. Jeg har heller ikke tatt bilde av den nye vaskemaskinen. Men jeg elsker den allerede. Jeg elsker en vaskemaskin. Need I say more? All you need is love. Eller vaskemaskin.

Herlig, god helg så langt! Gikk en minitur i miniparadis med mi si, Cecilie, på tidligkvelden i dag. Så snakket vi litt om de viktige valgene i livet og druknet i hverandres øyne. Beste Cecilie. Jeg måtte stoppe henne midt i en setning for å ta bildet av henne for fargen på øynene hennes var prikklik sjøfargen bak henne.

Så havnet jeg etterhvert i sofakroken og kom meg aldri herfra og videre. Hadde en knistrende tørr hvitvin klar i kjøleskapet og ei pen Lene med venninner som lokket, men de nye skoene er litt uttrygge i disse fremmede omgivelsene så jeg måtte holde meg hjemme. Telefonen plinger med `God påske`meldinger fra sånn feriefolk som er i ferieglede med hele seg. Jeg gleder meg veldig til å reise sørover for å være med familien, de aller fleste av de nærmeste...
Svigerinner
Lillebror <3
Lillebror er kjempemorsom og harmonisk og gyllen. Jeg elsker når han spiller gitar og synger. Når konejenta hans nydelige Kristine synger griner jeg. Fordi jeg tror jeg har dødd og kommet til himmelen.

Jeg skal spise min mors fortryllende retter og kose meg fra sans og samling og vektbalanse. Fra torsdag av. Før det. Øve seg på Reinert med beinet.

Ha ei fortsatt nydelig helg, påskenytere.

Jeg ser trippelt og dyna roper. I morgen får vi nye minutter og gripe, sov godt.

S)

6 kommentarer:

jorunn sa...

Søndagsro , påskefrokost og Siljes peptalk , det er god start på dagen det !! Ha en fantastisk fin dag kjære du ;o) Nå MÅ vi finne en dag snart..

Silje sa...

Jorunn, så herlig! Ønsker deg en fantastisk søndag! Gleder meg til vi sees, SNART!

jorunn sa...

Dag dag dag dag ... bare for å gjenta meg selv litt til;o) ♥♥

Chassi sa...

Du glemte proteinpulver! Tør ikke sende melding nå i tilfelle du har lagt deg så skriver det her heller. Meeen... velg mellom sjokomint, banan, skogsbær, bringebær, pærevanilje eller vanligvanilje. :P

Og takk for verdens beste peptalk! <3

Anonym sa...

God påske siljeMAMMA :-)
Sveitserklem fra oss!

Silje sa...

Kjære sveitsfarere-dårlig at kone nr 2/mamma nr 2 må være hjemme!!;)