onsdag 20. april 2011

Rosinen i påskepølsa.

Jeg har ikke skrevet siden lørdag fordi jeg faktisk trente neglen av den ene fingeren på søndag.I all min smerte mistet jeg både vidsyn og formuleringsevne og kunne bare ligge på sofaen og se film. Jeg lot meg selv få lov å sutre litt og tenkte at jeg hadde godt av det. Vi snakker hele neglen av fingeren, ikke bare en knukket negl. Men det var jo ikke fingeren. Eller hånda. Eller armen.Men det var hinsides dumt og unødvendig. Men jeg har lært at det er lurt å planlegge hvem man skal skade seg i nærheten av. Line, søte Toppformline, var like ved å ringe legevakt. Jeg syntes brannvesen og politi var en bedre idè. Takk Line.


Mandagen var en dag med utfordringer, de varte og rakk. De knitra og sprakte. De gnikka og gnog. Jeg kom ikke helt i dur før jeg fikk melding fra min kjære veninnne fjellguiden om jeg skulle ha bodypump. Og derfra gikk alt bare oppover. Det pumpet seg til med bp med alle mine fantastiske pumpefolk og alle gnurf forsvant da jeg fikk smake Grøtdronningens fantastiske havregrøt med kakao, peanøttsmør og proteinpulver! Og her snakker vi sunt!
Grøtdronningen kokkelerer grøt med stø hånd.
                                                          

Det har vært travelt på jobb, på en Silje-ser-alvorlig-ut-og-går-rett-forbi-uten-å-se-meg-måte. Budsjetter smudsjetter. Jeg vil ut i våren og ikke tenke. jeg vil gjøre tankeløse ting, jeg vil bryte med prinsipper. Jeg vil leve ut indre fantasier, og springe naken rundt i gatene og hyle "til hekkan med kapitalismen!" Jeg vil, jeg vil....Ha påskeferie. Bare litt påskeferie takk. Så skal jeg heller komme tilbake å ta dere alle med storm etterpå.

Noe av det dummeste med ferier er når alle andre er bortreist på dem. Før du selv har rukket å ferierydde bare litt i bunkene på på pulten eigang. Skiferie i Sveits og på hytta i Sirdalen, heime hos ho mor og you name it.Og hva gjør disse kjære når de reiser fra deg på den måten, sender deg meldinger som er tusen ganger mer positive enn denne bloggen og forteller hvor fantastisk det er med ferie.
Og vin.
Og sjokolade.
Og fri.
Og sol.
Og vin.

Apropos vin.Dette er det umulig å komme utenom. Ja faktisk er alt jeg har skrevet før vært kun er oppbygning av det som nå kommer. Jeg var på polet i dag. Min lille MiniMe og jeg hadde en mor-datter dag og sprang etter russekort på Kvadrat. Fantastisk søte disse russene, spesielt når de skal spise fem cheeseburgere på så og så lang tid for å få knute i ei lue de ikke bruker. Men for å ikke la det lyse gjennom at man er en smule misunnelig så la meg komme til poenget. Poenget som retter ute hver en rynke på rosinen i pølsa! Jeg ble spurt om bevis på polet i dag. Jeg ble spurt om bevis i kassa på polet. Jeg ble spurt om bevis av ei dame i kassa på polet i dag!
Poldama-you made my day!
Natta fine Caroline og hotte Charlotte som macthet interiøret mitt i kveld og kan drikke te ved bordet mitt anytime.


S)

6 kommentarer:

Chassi sa...

Gå og legg deg!! God natt, skatten! <3

Anonym sa...

Skulle ønske jeg blei spurt om bevis på polet! Det er bra sikkert. Ellers,vennen: Du skulle nok vært ung på starten av 70-tallet. "Til hekkan med kapitalismen." NYDELIG! Natti fra tante!

Caroline sa...

Nydelige du! Takk for i kveld min søte karamell <3

Anonym sa...

Blir i godt humør av å lese bloggene dine.....litt om alt. Ha en god påske og gjør det du vil:):)
Else-Marie

Silje sa...

Chassi,darling-måtte jo blogge meg i søvn som vanlig;) BTW, Bringerbærproteinpulver var en nydelig tanke som absolutt teller, og en rørende gave, men smaken var freaky!;)

Tante, er jo vokst opp med tegningene på hyttedoen din. Kapitalismens stygge troll!!?

Caroline-you make my heart sing- og får meg til å få lyst å danse salsa;))

Else-Marie-det er jeg veldig glad for! Tusen takk, og regner med at vi sees i kveld på trening!;)

Siljeklemmer

Else-Marie Sandvoll sa...

test