onsdag 13. april 2011

En koffeinists bekjennelser.


Blablabla
Pangststartvennen min fikk ikke frokostinnlegget sitt. Og jeg beklager virkelig. Det ble litt sent i går, fordi jeg hadde et utrolig fint besøk, et besøk som fremkalte både tårer og latter. Og jeg kan ikke få sagt nok hvor viktig de skikkelig gode samtalene er! Du må ta tak i et gjør-deg-godt-menneske og hyle ut om du ikke har pratet deg tom på ei stund. Det er som en real detox! Friend, detox me! Clean my brain! Finn pangstartvennen din. Prat eller klem. Av og til er det best å bare klemme;)


I dag har jeg spunnet rundt og vært fullstendig på travelt! Er faktisk litt usikker på om jeg greier lande tilstrekkelig til å kunne sove liggende på madrassen. Kaffemaskinen på jobb gikk varm, og jeg fikk defintivt en ti-tolv kopper for mye kaffe og kunne like gjerne hoppet ut av vinduet i andre etasje, rulle meg rundt på biltaket og lande i perfekt spagat på parkeringsplassen. Tatt den lille fillebilen fine bilen min under armen og jogget hjem,mens jeg vinket til alle langs veien, svippet innnom fengselet som ligger på veien hjem, banket litt moral og etikk inn i de insatte og ansatte for så å hoppe over gjerdet der og dabbe bilen bortover som en overdimensjonert basketball.

Men så gjorde jeg ikke det da. Fikk ikke åpnet vinduet.

Kom meg ihvertfall hjem, mat inn, jobbtøy av, treningstøy på, treningstøy av, litt mer tøy på, ut! I sola! Kaffe kom levert på døra, og med en panoramautsikt over byen ble dagens tjuefemte,og definitivt hyggeligste, kopp med kaffe inntatt på en benk på Byhaugen. Kaffe, skravvel og sol og så bar det avsted i koffeinrus til Toppform hvor jeg besteg scenen med hjerteflimmer og vibrerende knær.

God trening, herlig gjeng!

Og hvem er det som har bursdag i dag *trommevirvel* Cecilie!! Vakre skapningen, som er like vakker utenpå og inni og i klærne og i alt hun gjør. Mi si. Alltid der. Kunne solgt en arm for deg!
Gratulerer med dagen, kjære!

Vaskemaskinen min vil ikke vaske.Den begynner forsiktig.Og så slakker den på farten" Nei, detta var slitsomme greier.Kuler`n litt jeg. Koser meg med tøymykneren og snyter meg i treningstøyet."
Jeg setter den på igjen. " Årh.Liker ikke arbeidsoppgavene mine. Har vasket så lenge, føler kanskje jeg er litt overkvalifisert til å fortsatt drive med dette vaskegreiene." Klærne mine er tatt til gisler. Jeg får ikke åpnet døra. Den er på ingen måte åpen for forhandlinger. Det er ikke noe samarbeid lenger,kommunikasjonen har brutt sammen. Jeg er redd det nærmer seg slutten på et kort og svært turbulent forhold. Men da trengte jeg ikke henge opp tøy i kveld heller da. Mer tid til andre fornuftige ting blogging.

Kjære fine folk som springer rundt i sola med vårskoa på og nyter alt det gode som ramler i deres vei,ja gjør det! Life is short, eat cookies! Snart påske og jeg ønsker meg et velfylt påskeegg!


S)

Ingen kommentarer: