tirsdag 10. mai 2011

Chili love og tanketing.

Nå har jeg akkurat snakket med kjendisvenninna mi. Hun pleier alltid å ringe meg når hun har klussa det til med pressen. Og i dag har de fotfulgt henne hele dagen. Siden hun er åpen og ærlig og de var der hele dagen og var så hyggelige så hadde hun faktisk gitt dem alt de ville ha av informasjon, spennende detaljer og heftige bilder. Rausere enn det blir det ikke. Vel, om hun ikke akkurat har vært kjendis på skikkelig fra før- så blir hun det nå. 20 utropstegn!
Kjendis.

 Jeg er glad i deg herfra og til månen og tilbake. Og jeg ler ennå!


Jeg fyller diverse hoder fulle av tanker om tanker i tide og utide.
Man kan jobbe hardt og lenge. Være kreativ, dyktig og ambisiøs. Men om du ikke er klar over dine egne tankers betydning i alle skapende prosesser så hjelper det lite.
I alle prosesser. I endringer. Jeg prøver å være bevisst på tankene mine. Og jeg prøver å styre tankene mine over på ting som dytter brikker på plass igjen. Når verden raser rundt deg. Når noe du har bygd opp smuldrer. Når du må ta beslutninger som ikke er til å unngå, men som skremmer vettet av den lille deg. Når noe som er kjent og nært plutselig blir røsket vekk og du mister punktet du akkurat navigerte etter. Når noen flytter osten din!
Det eneste du kan styre er tankene dine. Det er en hel jobb. Men jobben i seg selv får deg jo til å skifte fokus. Life is short, eat cookies. Spise go`kakene istedet du. Istedetfor å triste seg til over suppa som var lunken i går. Blås i suppa i går, når du kan gomle kaker i dag. Men ikke let i suppegryta da! Kjære venn, jeg sa du måtte nyte kake i dag. Har du gjort det?? ;)


Jeg har ihvertfall spist jordbær i dag! Chilisilje says: Jordbær med Kesam vanilje og et dryss av chili! Syrlig, søtt og spicy! Det er jo livet det!!?


Og så har jeg sittet ved vannkanten i Vågen og sett MiniMe imitere svanene mens jeg drakk kaffe og kastet noen blikk mot folksomme uteresturanter på en tirsdag i Stavanger. Og sola var med oss og jeg styrte tanker og tenkte på en haug med andres tanker jeg kunne tenke meg å styre i andre retninger...  Andre retninger som er mer kake enn kald suppe. Og her snakker vi sunne kaker. Apropos. Etter trening i morgen har jeg bestemt for å spise jordbær med sjokoladeproteinshake over og jeg gleder meg allerede!

Prøv jordbær med chili og let me know!!

Og der var jammen meg tirsdag nesten blitt onsdag. Snart helg!

S)


3 kommentarer:

Lene sa...

Det skal eg lage til min goe kompis som komme på besøk i dag :) Chilli og jordbær mmmm kan d blir hot :) fnis

Friste veldig med ein kopp kaffi og :)

Glede meg te den andre verden som starte i dag og vare nogen dager :) ha ein strålende dag

Chassi sa...

Tjo-ho! Nå ble jeg nødt til å linke til deg, og det ser virkelig ut som jeg vil gifte meg med deg! Haha. :D Beste Silje! Mye kjekkere å komme på bloggen din enn i avisen.

Silje sa...

Enjoy, Lene! Gleder meg til å se deg igjen til helgen. Lykkeligheter i kø!

Chassi, kjære kjendis. Gleder meg til å kjøpe avisen!! ;)
Jeg ler ennå, du er bare herlig!