mandag 9. mai 2011

Ære være de tålmodige.

Follow my blog with bloglovin

Laptop snaptop, ikke tull med meg! Altså, det har seg slik at jeg er en bitteliten ørliten smule utålmodig.

" Nja, vi får se."
" Vel, ting tar tid."
" Tja, skal se hva jeg kan gjøre."
" Vi får se, men det tar nok litt tid."

Nei, det går bare ikke. Det trykker meg på min egen liker-ikke-knapp.

" Internet Explorer svarer ikke."
" Internet Explorer tuller med hodt ditt."
" Internet Explorer synes du bør logge av."
" Internet Explorer ombestemmer seg."

Jeg blir utålmodig. Jeg finner meg selv knurrende i situasjoner der jeg må vente. Vente med tjue e-er mellom V og nter! Og svar som ikke er svar. Ja eller nei. Vær for all del ikke like ubesluttsom som meg selv. Huff da.  

Jeg er solbrent i panna. Litt varm og solbrent i panna og på nesetippen. Varm i hodet. En smule ubekvemt med ubekvemmeligheter da. Men så, samtidig som jeg finner meg selv sittende å se på fotballkamp høres en svak pust fra maskineriet. Sånn. Etter hundreogfemti oppdateringer- Alt i vater igjen. 

Helgen har vært preget av russ. Jakt på russ. Lesing av russekort. Løgnaktige forklaringer på stygge ord man ikke ønsker at 7-åringen skal skjønne. "Hva er det fiskene gjør i vannet som gjør at vi ikke vil drikke av det, mamma?"
Hva er fylla, mamma? Er fuck det samme som duck, eller er det en hannand?
Mamma, sant at russer kan være kjærester med hverandre? Se! Flere russ, kan du rope ut av vinduet om vi kan få russekort?

Byen på lørdag var russ og is og kaffe og avis og Hos Tora. Hos Tora skulle  jeg ha Green Gate koppene med det nye mønsteret. Koppene fikk jeg ikke kjøpt, men servietter i samme mønster. Det var jo et merkelig substitutt. Men et pent et. Ble ihverfall inspirert som vanlig, så jeg dillet rundt i heimen mellom alle utflukter og det kosa seg til i flere enn en krok.



Heimglimt.

Hagemøblene er på plass. Ynglingseksmannen min hjalp med å hente dem. Min handysønn var en drøm av en montør, men noen ting ville bare ikke henge sammen. Som selve livet... Anyway, Oversquashmester Thomas ble tilkalt etter at han litt løssluppent hadde uttalt  i full offentlighet at han selvsagt var en handy kompis til tjeneste i monteringsnødstilfeller. Tusen takk, Thomas. Du er nesten like god til å montere som til å spille skvåsj. Eller nei. Men det er kun fordi du har NM GULL i skvåsj. Tror ikke du kan få det i hagemøbelmontering. Anyway. Tusen takk.
Jeg har nå en offisiell PEP TALK benk og ønsker meg et lite skilt til å henge på den. Og jeg har uendelig mange helter i livet mitt og kan bare være takknemlig. Og ydmyk.

 Dessverre var terassen over snittet utsatt for vind, så den er ennå ikke innvidd. Noe sier meg det vil skje i nærmeste framtid.

Soma gård og sol. Ville afrikanske vinder og hoppende geiter. Glade unger og herlige Lene. Herlige Lene med krøller foran fjeset og rundt hodet og rett opp og overalt når vindene røsket og rev og sørget for at alle hadde anstendig mye klær på, uten mulighet for å sole en blek vinterarm. Lene bør man alltid ta med seg på tur der mat er en del av planen. Jeg beklager Lene om du hadde planlagt
å ha salat igjen til de neste dagene, men dette er din egen feil. Når du putter jordbær, mango, tranebær, fetaost, rødløk og diverse salattyper oppi i en bolle og stiller den til min disposisjon, så er den salatens dager talte.
Lene, du tryller med mat. Og du har tryllet deg og dine inn i hjertet mitt og jeg liker det like mye som salaten din. Og den spiste jeg opp!

Mamma, stå opp. Jeg har dekket frokostbord. True Story!
Ynglingskopp. My Betty`s key to my heart.


LAUGH LOVE LIVE

Handysønn. Et kupp!
Liten paparazzi
I heart You!
Personifisert Livsglede!


MiniMe sa i dag: Vi trenger ikke snakke mer om været, bare vi er fornøyd med livet.

Enough said. Snart mandag, kontorliv,bodypump og utsikten til å treffe opptil flere ynglingser. Der kjente jeg den utålmodigheten igjen....;)

Ha en nydelig dag!

S)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Wohoo!:D Du glemte å ta bilde av stigen! ;)

Chassi sa...

Nydelig! :-))))

Silje sa...

Å ja, stigen. Må jo legge ut bilde av den;)

Chassi- VI har en pep talk å ta ASAP! <3