torsdag 5. mai 2011

Timeout.

Det er torsdag og jeg stryker omsorgsfullt over mitt eget kinn og ber meg slappe av i kveld. Svinse litt rundt med støvsuger og vaskefille etter at helgehandelen er gjort.

Jeg vil kjøpe avocado som jeg kan drysse sitronpepper på. Cottage Cheese som jeg kan ha valnøtter,kanel og blåbær i. Og så skal jeg kjøpe den maten som MineSine liker. Som får dem til å få helgefølelsen og mette, glade mager. Best of both worlds. I morgen kveld vil roen senke seg og jeg vil ha MineSine hos meg.  Når jeg har vimset og vasket og sunget skal jeg sette meg ende ned. Har bøker,blader og magasiner som ligger og ser på meg med vidåpne øyne. "Du er ikke glad i oss lenger." Jeg ser på dem. "Du prioriterer oss ikke lenger. Du springer kun forbi og trallalaa og bobler rundt. Uten å stoppe opp." Jeg hever et øyebryn og setter meg på kne ved den nedstøvete bunken bøker og magasiner jeg har hatt planer om å ta for meg, lenge.
"Hva er det med deg? Kan du ikke lese lenger?" Jeg stryker en finger over boken jeg har lånt av sjefen. Det er en engelsk bok om mormonerne. Det er ihvertfall det den skal være om. Men hva vet jeg. Kanskje alle sidene er blanke. Kanskje det er en lurebok. Jeg har ikke lest på lenge. Jeg har gjort mye, lekt mye, levd mye, trent mye, romstert i livet. Jeg har ristet på glasskulen med livet mitt inni og satt den ned. Konfettien inni glasskulen danser ennå rundt
 Men jeg har ikke lest ei bok på lenge. Hvis ikke fjesbok teller. Søren.

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke får lest i kveld heller.  Jeg skriver meg videre, opp og ut. Jeg ville så gjerne bare skrevet. Jeg plukker alle bildene i hodet og maler dem fast på verdensveven og det er jo egentlig skummelt i seg selv.


Dagen i går varte veldig lenge og inneholdt mye og mange. Både dobbel treningsdose, herlig venninnedose, deilig middag, god vin og et glass Champagne på tampen av døgnet og en haug med andre fornøyeligheter. Ut av det blå. Og fyrvereri!? Opp i det blå.




Sofaen min. Gode sofaen min. Du nupper. Men jeg elsker deg. All you need is love. Eller en sofa som venter på deg når du har bestemt deg for en mellomlanding.

Ønsker dere fine flyvninger og trygge landinger!

S)

Ingen kommentarer: