fredag 27. mai 2011

Velkommen inn!

Alle vonde erfaringer kommer på et eller annet tidspunkt til nytte. Og det er en plussting.

 Og det som er bra med minusmennesker er at man blir så glad når de viser en plusside.

Men jeg liker best plussmennesker likevel. Og de gode erfaringene.
Selv om jeg nyter sola mer etter en regndag så liker jeg jo soldagen best om regndagen gjorde at jeg satte mer pris på soldagen.

Minusmenneskene gjør at man setter veldig pris på plussmenneskene.

Men jeg, i all min heldighet, har ikke så mange minusmennesker i livet mitt. Kanskje noen var et potensielt minusmenneske, men så trakk de den ene plussen etter den andre ut av en hatt jeg ikke visste de hadde. Og vips, fra minus til pluss, og KABOOM, smilefjes og gullfisk i boka mi. Og hjerter. Glemte jeg hjerter? Hjerter må vi ha. Takk høyere makter for < og 3. Hvem er alle de fremmede minusmenneskene annet enn plussmennesker du bare ikke kjenner.
Er klar over at det kan være andre veien. Men nå har jeg en skuff til den slags, og akkurat nå er den lukket og jeg fokuserer på pluss.



Det er absolutt leggetid igjen. Det er ikke meningen at Pep talk skal være Bed talk. Men timene på kvelden har jo en helt annen hastighet enn timene på kontoret. Plutselig er det natt.
 Og jeg gleder meg så. Gleder meg over nye nydelige bekjentskaper som driver og ramler inn i livet mitt og over de som alltid har vært der og som er bare fantastiske. Favorittmennesker som helt fra jeg var liten av har gitt meg plusser som ikke kan viskes ut eller blåses bort.
Favorittmennesker som ikke vet om at de er det eigang, men som gjør en forskjell.

Det skal ikke alltid så mye til. Å gjøre en forskjell. Å redde en dag. Erstatte en vond følelse med en god.

Plusstid til helgen med søsterfrøken.

Du kan redde dagen min ved å si akkurat det jeg trengte der og da. Og du vet ikke om det en gang. Du flagrer videre og jeg glemmer å si det. Og du får aldri vite det. Hva du fikk meg til å føle. Og at du reddet en minusdag med bare noen få ord.

MiniMe sang i dag, lykkelig etter noen timer på en ponnyrygg:
 "Ta livet som det faller seg, ja ta det som det faller seg...trallala"
"Mamma, jeg hva Baloo mener med det. Han mener at vi skal bare leve livet og ha det kjekt selv om ikke alt går så bra."

MiniMe er et utmerket eksempel på et utpreget Plussmenneske. That`s the spirit girl!

Nå må det soves. Helgen, søsteren og all gøyen er her snart.

Og tusen takk for alle de fantastiske, herlige tilbakemeldingene jeg får på det jeg skriver! Det gjør meg hoppende glad!!! Og  kommentarer her på bloggen er Plusser i fleng, tusen takk!:)

" Jeg føler jeg er inni hodet ditt, Silje! Og det er gøy der!"

Hva kan jeg si? Velkommen inn;)


             Life is short. Forgive quickly. Kiss slowly.


S)

2 kommentarer:

Kristine sa...

Du er et plussmenneske, du <3

Silje sa...

Takk Kristine <3 Og du og, takk for + !:)