onsdag 25. mai 2011

Til sengs med Pep talk.

Også midt på natten.
Dette kan umulig være en smart idè. Jeg får ikke sove. Men å sette i gang med å blogge kl, kvart over langt på natt, er ingen god idè. Det er jeg ganske sikker på at jeg er helt enig med meg selv om i morgen tidlig når klokken ringer kl 06.15.

Men jeg har fått blomster i dag. Jeg har nok de beste venninnene i verden for det faller dem relativt ofte inn å gi meg blomster og jeg mister jo tydeligvis hele nattesøvnen av glede... De kjøper seg rett inn i hjertet mitt. 
Men som oftest gir jeg blomster til meg selv. Og jeg blir kjempeglad hver gang. Og når jeg blir så glad så får jeg jo lyst å gjøre det igjen. Det er jo så gledelig å se takknemligheten i min egne øyne. Ja, så da er vi inne i den gode sirkelen da. Ja, eller jeg da.

Lysvåken. Mulig det ikke kun er gleden over ynglingsrosene mine som nå står og speiler seg i de askefargede vindusrutene på kjøkkenbenken. Jeg har sikkert snakket meg høy. Pangstartvennen kom som ei sol og en vind og en pølserosin midt i middagen og slang rundt på krøllene her og var bare skjønn. MiniMe bakte muffins, Pangstartvennen og jeg drakk kaffe altfor sent. Vanligvis ville jeg hatt problemer med å sove dersom jeg....drakk kaffe på den tiden...Well, well...


Da MiniMe hadde lest høyt for meg fra leksikon og vi hadde hatt hermeleken der jeg lurte henne til å herme etter meg: " Mamma, kan du gå ut jeg vil sove" , så puttet jeg aprikoser, melon, og jordbær og MiniMe`s muffins på bordet. Vips, så var jeg en bukett roser rikere og Lindas fine mage full av melon. Så pratet vi munner og øyne tørre og jeg kommer i farten på fem temaer vi begynte på men som på mystisk vis gikk over i nye temaer før de andre ble fullført. Å så godt med Lindatid igjen!

Rydde, rydde, rydde trallala. Henge opp klær, spise resten av jordbæra, nynne rundt, kveldsstell og tannpuss og så under dyna. Nattinatt. Næi.

Kaldt på rommet. To dyner oppå èn meg. Nattinatt. Som en snegle i et sneglehus. Sove nå. Næi.

Så da, sjakktrekk. Veldig praktisk med nattdyrvenn. Ring, ring.

-Hei. Er du våken?
-Ja. Er du?
-Eh... Ja, nødvendigvis. Får ikke sove jeg.
-Men det må du jo.
-Eh...jadaaa.

Skravle, skravle, skravle.

-Nattinatt, nattdyr.
-Nattinatt, nå må du sove du som skal ut med jobben i morgen kveld.

Sjakktrekk. Ikke ring til noen. Ikke stå opp av sengen. Ikke blogg. Ikke når du skal sove. Bare pust rolig inn og ut. Kjenn at kroppen slapper av. Kjenn at tankene flyr.... JEG GLEDER MEG!

Det er DET det er!! I morgen er det onsdag! Og jeg skal rett fra sent møte på jobb til bodypump og så er det ut med jobben og ikke tenke jobb! MEN best av alt, det er mer å glede seg til! Søsterfrøken kommer på fredag og vi skal søstre oss til hele helga og bare være oss og våre mer eller mindre festlige gener!!!

Derfor sitter jeg som en lysvåken leselampe og blogger i senga mi midt på natten. Jeg gleder meg! Jeg er som et barn. Jeg er forventningsfull. Jeg gleder meg og jeg får ikke sove!
Det er jo bare gøy! Og dessuten har jeg funnet igjen ei venninne som jeg ikke har sett på 150 år og bare det gjør at jeg ikke får sove fordi jeg må være våken for å kunne smile! Håper vi får til å treffes snart! Hurra!

Der ble jeg søvning... Skal legge dette innlegget stille og rolig ut uten å vekke noen...ssssshh...

Ha en vakker onsdag der den stiger opp fra asken;)

S)

6 kommentarer:

Anonym sa...

God morgen! ha en super onsdag og en herlig søster helg:) Håper virkelig at vi treffes over masse vin eller kaffe til sommeren! god klem

Linda sa...

Silje du er så lett og glede! takk for i går. det er en fryd og lese på bloggen din. Jeg både ler og feller noen tårer! du er sjønn min lille rose fra sør landet!

Anonym sa...

Man blir superglad av å lese bloggen din Silje <3 Hadde alle vært som deg hadde dette vært en fantastisk sprudlende verden <3 <3 <3
Klem fra Merethe

Silje sa...

Eli <3 klart vi skal få til og treffes! Skal være på de sørlandske kanter i minst to uker i juli! Gleder meg til å se deg!
Linda- rosa di for alltid jeg!

Takk, Merethe- så nydelig skrevet! Og JIPPI hvis jeg gjør noen glad meg bloggen min!!;))

Tusen takk for tilbakemeldinger- gjør alt mye gøyere!!;)

Anonym sa...

Du e jo bare hærlig:) håper vi får blitt bedre kjent:) vakrere enn 100 roser er du også :) klem fra maker of siljes passion ;)

Silje sa...

;) Tusen takk, i like måte og god klem tilbake;)