torsdag 19. mai 2011

Bedriften meg.

Hei , jeg heter Silje og er daglig leder i mitt eget liv. Jeg gjør mot meg som jeg vil at andre skal gjøre mot meg. Jeg sier de tingene til meg selv som jeg vet fører til at jeg gjør en god jobb. En god jobb med å leve i harmoni og i lykkelighet og å tenke riktig når lykkeligheter klusses til.

Det går bra! Om firmaet Silje fremdeles er på forskning og utviklingstadiet så er jeg glad for det. Det er driv og kreativitet i en forsknings- og utviklingsbedrift. Jeg belønner meg selv, jeg har et utmerket bonussystem og jeg stiger stadig i gradene etterhvert som ansienniteten øker. Litt justering og retningsendring må til tider til, men etter noen personalmøter og gode samtaler med Selvet blir jeg til slutt enig med meg selv. Eller det er ikke helt sikkert. Mulig at Firmaet har en ørliten svakhet der. Den ubesluttsomheten. Men jeg greier ikke bestemme meg for om det er tilfelle.

Jeg er opptatt av positivt tilsnakk, eller selvsnakk, i denne bedriften Mitt Liv. Man får virkelig det beste ut av de fleste med ros og kun justerende og konstruktive påpekelser. Noen dager faller jeg litt ut med sjefen. Jeg glemmer å gi meg selv pause, jeg glemmer meg vekk og stiller altfor høye krav og glemmer vekk både ros og positive tilbakemeldinger. Men så har jeg noen verktøy som hjelper meg. Jeg har laget min egen personalhåndbok som jeg har kalt Pep talk.

I går var jeg på teater med noen samarbeidspartnere, kolleager i livsdrift. Jungelboken 2099Rogaland Teater. Anbefales med hele mitt hoppende hjerte. Man blir helt forelsket! Jungelboken for voksne. Liker, liker , liker!

Mitt vakre teaterfølge er slike drømmefølgere som jeg beundrer.

"Hei, se!  En drøm som jeg har lyst å følge! Jeg liker deg, du er så herlig, blir du med!?"
"Ja, se det ja. Det var en fin drøm. Jeg er med, hei og hå!"
" Trallala, oi. Se regnbuen! Skal vi se hva som finnes i enden av den? "
"Ja, se så vakker den er, Trallallaaa."
" Gull! Og vakre interiørting! Så bra trallalla. Æg galglede mæg øve livet!"


Dyremønstra må det være til Jungelboken.
Kundene ramler inn døra i den lille kombinerte frisør og interiørbutikksalongen på Kverneland. De er jo et konsept i seg selv disse damene. Verdt et besøk. Hår frisør og litt interiør, på Kverneland.


Nå har jeg vært og grusa skuldre og rygg med superJone, PT på Toppform. Masse kunnskap og et strålende menneske, nå er jeg klar for alt, Superwoman og snart superhelgetaker!

Minuttene flyr og jeg lurer på om den fantastiske Spirulinaen gir meg i overkant mye energi? Prøv!!!


Ha en strålende fin torsdagskveld! Håper sola skinner på deg og bedriften Livet Ditt.

S)

Ingen kommentarer: