fredag 6. mai 2011

Heite opplevelser og helgekos!

Jeg mestret avslapningen bra. Da alt var rent og ryddig satte jeg meg ned. Ringte til Lillebror." Haha, skal du slappe av og ringe søsknene dine?" Heh... Ja, lillebror følger med på storesøsters blogg. "Jeg blir helt sliten av å lese om alt du gjør. Hehe."


Ringte til lillesøster." Nå var det godt du skulle slappe av for nå begynte jeg å bli sliten!" Elsk. Mine søte små.

Lillesøster og Lillebror .
                   

Etter å ha snakket med mine kjære prøvde jeg å bare sitte i sofaen. Den er ikke så mange månedene, men jeg har ikke fulgt bruksanvisningen. Den nupper. Jeg ble sittende og plukke nupper og tenke på hvor godt det var å ta seg tid til å slappe av og plukke nupper. Nuppeplukking er undervurdert. Så da gjorde jeg det. 
Da kom jeg på at folk flest i en sofa ser på tv! Og så ren og støvfri som den tv-en var blitt var den ikke det verste å se på. Siden det atpåtil var torsdag kunne jeg jo likegodt skru den på også. Torsdagskveld i Nydalen, men ikke før senere... Etter å ha vasket og plukket nupper og pratet med bror og søster var jeg jo blitt sulten. Jeg bestemte meg for å lage suppe.
 Siden jeg er glad i Toro og Toro glad i meg, var det med en liten følelse av å svikte en venn at jeg satte i gang med vann og buljong. Og kylling. Og flådde tomater på boks ,med chili. Og purreløk. og mer chili. Og salt. Og paprika. Og Creme Fraiche. Inspirert av HaugesundsNina "Hotte Tsjyllingsuppe". Den ble på en måte ikke lik Ninas suppe. Den ble faktisk ikke lik i det hele tatt. Vel, mer lik Ninas suppe enn fårikål for eksempel. Men den var god, og hvis jeg hadde pustet overdrevet kraftfullt mot noe lett antennelig er det mulig at jeg hadde blitt omringet av flammer. HOT! Her snakker vi en heit opplevelse.

Husk matfløten!

Da jeg hadde ryddet, drukket en liter vann og igjen satte meg ned var Nydalen halvferdig! Hjelpes. Jeg er forferdelig dårlig til å se tv.

Så ringte en god venninne og vi diskuterte dobbeltmoral og kristendom. Og kjærlighet. Og kjærlighetssorg. Og fortid og fremtid. Og økonomi og finans. Og jobb. Og vennskap. Jeg er mye flinkere til å samtale med folk enn å se på tv.

I dag er det fredag og MiniMe og jeg har startet helgen. Vi har vært på Toppform hvor mamma har trent bodypump og lille frøken Fryd har falt død om, gang på gang i Andreas` sterke armer og invitert ham til både lasagne og varig oppholdstillatelse i Lyngveien.

 Nå er lasagnen i ovnen og snart er alt slik det skal være. Min kjære handysønn skal snart hentes på bussen. Han er fullt ut informert om at det blir montering og fiksing i helgen og at han er mannen i mammas liv. Og det stolte, lure smilet hans ,med verdens fineste smilehull, er det beste jeg vet.
                              

Afrikanske vinder skal feie over oss i morgen og helgen skal bli nydelig og fin, akkurat som din! 

LAUGH LOVE LIVE!

S)

4 kommentarer:

Anonym sa...

he he:) Tsjyllingsuppen din ble ihvertfall HOT. Kos deg i helga vennen med dine søte små herligheter! Stor Klem Nina <3

Silje sa...

Nina <3 Håper helgen din var nyyydelig som du!

Anonym sa...

<3

Silje sa...

<3 back:)