søndag 19. juni 2011

THE brød.


Du tenker at jeg har skrytt på meg det brødet. Du ser på meg med hundeøyne. Du skjærer tenner og ber på dine knær. Du gir meg komplimenter og tar meg med på båttur. Du skriver små søte dikt og putter dem i alle skoene mine. Du har kjøpt lystette liftgardiner til soverommet mitt. Du har gjort nesten alt. Du begynner nesten å miste håpet. Men her det. 

THE Pep talk brød! Som egentlig ikke er det, men som nå ble det.

12 egg
1 boks Creme Fraiche
4 ss bakepulver
12 ss linfrø
150 gr kruskakli
150 gr sesamfrø
100 gr solsikkekjerner
100 gr gresskarkjerner
10 ss Olivenolje
1 håndfull valnøtter if you feel like it.

Rør sammen egg og creme fraiche. Skru opp radioen og finn en brødbakerlåt. Den trenger selvsagt ikke handle om brød- det vil kunne være en sprø tilfeldighet. Men du må få lyst til å danse.

Ha i resten av ingrediensene, rør masse mens du danser rundt på kjøkkenet med bollen og sleiva. Fordel røra i to smurte former og stek i stekeovnen ved 180 grader i 50-60 minutter.....

Tralllallallallla, plutselig har du to deilige karbofattige brød fullt av godt og gøy! Så spiser du brødet med god samvittighet, helt til du putter Brie og Chorizo på og topper det hele med litt tørr hvitvin. Da er samviitigheten litt dårligere hva kalorier og karbohydrater angår, MEN du har ihvertfall ikke gått på hvetesmellen og du kan pirke frø ut av tennene resten av kvelden.

ENJOY!;)

S)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tuusen takk! Gleder meg til å prøve :*

Silje sa...

Bare hyggelig! ;) Gleder meg til å høre hvordan det ble!:)

Caroline sa...

Mmmm var det dette brødet du hadde med på treningsfrokosten? :-D

Silje sa...

Jepp:) It is, baby;)