torsdag 9. juni 2011

I Jordbærhuset etter stengetid.

Åoookeiii. Så nå har de aller fleste av mine venninner begynt på Spirulina. For å si det sånn- det funker for det meste. De spinner jo rundt og er lystige og lystne og livlige og overernergiske hele gjengen. Om man skal ære Spirulinaen for alt det er vel noe usikkert. Men om jeg skulle investert alle mine penger, som jeg ikke helt har ennå, i èn ting ,kunne det vært en egen Spirulinafarm. Så om jeg befinner meg på Hawaii og dyrker grønne blåalger om noen år så er det Spirulinaen som har tatt over hele livet mitt.

Se der ja. En ny tanke. Et skritt i retning den drømmen. Pass på tankene dine. Plutselig dyrker du noe i varmere strøk. Drikker kokosmelk rett fra nøtta. Hører det single i pengebingen mens en haug damer i sine beste aldre springer rundt på speed light i kalde Norden, mens du for lengst har funnet ut at du må slutte på den alga så du kan få slappe av under ei palme uten energi til å gjøre noe annet enn å sippe kokosmelk.


For en pump! Nytt Bodypump program!! JT og jeg hadde team teach på Toppform og var gjennomvåte av svette og tidvis så høye på nytt program, supre pumpere og oss selv, at vi hang under taket! Med nytt program kunne jeg tenkt meg å ha bodypump hver dag!






 Akkurat nå sitter jeg med ei skål jordbær og elsker å kjenne knasinga av jordbærfrø i tennene. Her om dagen var jeg så sint at jeg nesten hørte knasing av mine egne tenner mens jeg skar dem. Men så gikk det over og nå husker jeg ikke hvorfor. Men man må gi seg selv lov til å kjenne på de gusjegrønne og blåsvarte følelsene også. De finnes jo. De har jo livets rett. De trenger bare ikke få lov å ta så mye plass og ihvertfall ikke så lenge. Og de trenger ikke å føres over på noen andre. Der kommer fordelen med min relativt dårlige hukommelse inn. Jeg glemmer at jeg er sint. Og før det, hvorfor. Life is short. I forgive quickly. ( Fordi hukommelsen er dårlig.) I kiss slowly. ( Kun fordi det er best.)


Har hatt besøk av en ynglings her og en ynglings der og vi har prata oss ut av noe og inn i noe nytt og nå er det sofaen og jeg og jordbær.
Inni meg springer jeg rundt og rundt her inne og hiver håndfuller med jordbær rundt meg. Ouiiii, opp i taket! Masse jordbær over alt! Jeg har på meg hvit sommerkjole som blir full av jordbær og det er jordbærsaft i håret og jeg synger jordbærsangen om Lauvåsen og trer altfor unge og altfor gamle jordbær på strå og hiver dem opp og tar kanskje ikke i mot. Ouiiii, så travelt det ble inni meg nå da! Og kun fordi jeg gleder meg. Og fordi jeg  fokuserer på røde bær og gode ideèr når noen kaster bær, som har begynt å gjære, oppi gladgryta mi!

Nå skal jeg pakke gladsaker og nyheter og sanger og putte i en sekk. Så legger jeg meg ned, soper sammen haugene av knuste jordbær som ligger som slush utover hele gulvet i mitt indre hus og putter hele smørja på et Norgesglass. Det må være med. Alt skal nedi sekken som skal på LanGØY igjen. ØyGøyfestival igjen- nå med en-mannsbandet King K-O!! Jeg gleder meg og stikker et sugerør oppi Norgesglasset og drikker opp alt!

Se her, vil du ha et bær? Ha en nydelig junihelg, gjør den fin. Og kjøp jordbær til noen du er glad i :)


S)

Ingen kommentarer: