søndag 19. juni 2011

Søvn og jeg , og hvordan vi har falt litt ut.

Jeg har lagt meg for lenge siden. Halv ti på en søndagskveld. Jeg la meg grytidlig. God natt og takk for meg og jeg sovna før hodet landet på puta. Og PLING. så våknet jeg. Heiii heiii. God kveld og hallo, her er jeg. Halvannen times natt. Ikkje bra. Tror jeg. Søvn og jeg har knuter på tråden. Jeg skylder på Søvn og Søvn skylder på meg og så har vi det gående. Men jeg er sikker på at vi kommer styrket ut av det. Det er jo grunner til at det kalles skjønnhetssøvn. Der leder Søvn, og det vet han så godt! 


Men jeg har fått ny parfyme i dag! Ouiii. Nå er jeg i pysjen, sminkeløs og ferdig sovet for de neste timer og utover natta ,tenker jeg. Jeg er litt hummerfarget på brystet og har tjueto nye fregner på nesa, får IKKE nok skjønnhetssøvn, MEN jeg lukter ihvertfall godt!

Jippiiii!! Og samme som søstra?! Må bli bra;)


Helgen var fin og solgul og blomstrete og full av små perfekte øyeblikk. Sånn som når en av de beste vennene i hele verden har med seg noe av det beste du vet i verden ,JORDBÆR, når man sitter på et pledd og stekes av sola og det du ser når du ser rett fram er blått i blått og seilbåt!

Perfekte øyeblikk som når du får ei melding fra noen du ikke har snakket med på lenge og meldingen sier tusen ting med få ord og knytter sammen noen løse tråder og hodet blir fullt av cupcakes med marengs og krem og sjokoladefondant. Og man kommer sikkert ikke til å snakkes på like lenge igjen. Men sånne øyeblikk blir i rekken av flere, verdt tusen ventedøgn på neste Moment of Melding.

Sånn perfekte øyeblikk når man sitter ved et bord med et Plussmenneske og man ler seg av stolen og oppå bordet og man nesten setter kaffe og druer i halsen. Når MiniMe og MiniDeAndre er glade og fornøyde og vi kan le og le og alt er bare sånn der og da.

Eivor vet hva Silje liker. Silje liker Eivor. Og blomster.



Eivor, nå står blomsten i en gammel sinkbalje fra mine forfedre på terassen min. Helt nydelig. Tusne takk, for blomst og gode timer. Jeg tenker at den gamle sinkbaljen som noen badet sine bleke romper i for hundre år siden, Ikke visste at den skulle stå på en terasse i Stavanger med en Hortensia i ca hundre år senere.

Kanskje noen planter blomster i jacuzziene våre om hundre år.

Oasis Of the Seas sin jacuzzi. Og mi si plussjente.


Det er søndag og det nærmer seg helg. Og da skal Toppform feire sommer og seg selv og alle hjertet gleder seg. Først skal uka tas med storm. Bodypump i morgen, tannlege just for the fun of it og en haug med minutter til å drysse Happy på og slå minuttene med reality checks ihjel med.


Til meg fra meg. Jeg ble kjempeglad!




Siljeklemmer, som lukter godt, i fleng.

S)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Veldig glad i deg blomsterpiken min <3 klemmi fra Di Eivor

Silje sa...

Love you right back! <3