lørdag 4. juni 2011

Jantemaske eller blomsterkrans?

Etter å ha hatt sjela pakket inn i tang og tare og måkeskrik, gått kledd i blomsterkrans og velta meg i sol og de herligste ungers krav og ønsker ,så var det tilbake til byen.


"Mamma, det er jo ikke rart det er fint vær her og, det er jo samme himmelen." Sa MiniMe da vi ankom Stavanger badet i sol etter vår lille road trip fra sør.

 Vi hadde to dager i fullkommenhet på Langøy. Jeg tok meg selv i å synes inderlig synd på de som ikke ser skogen for bare gråstein. Jeg synes synd på de som har Janteloven surret rundt hodet som en klissete, klebrig maske og som velter seg i minuser. Minushode! Life is short, think with your heart! Ta deg et antijantebad og kom gispende til overflaten som et livsnytende menneske! Jeg tror beint ut jeg utlover garanti for et mer givende liv!


Klokken halv åtte i dag våknet jeg med et forventningsfullt gisp. Lørdag. Alt som skal gjøres, alt som skal nytes. Hoppet, bokstavelig talt, ut av senga og så ut på gråværet. Valgte å ignorere det og håper på bedring hva vær angår. Gikk litt i ring rundt på stuegulvet for jeg visste ikke hvor jeg skulle begynne. Kokte vann, kaffe er en bra start. Skrudde på radioen. Forøvrig en liten Tivolikopi. Eller en kopi av en kopi. Lever sitt eget liv og virker kun perfekt tidvis. Aaah. Som alle oss andre.
Tok en håndfull kosttilskudd, Spirulina og andre fornuftige tilskudd, og en allergitablett, sånn i tilfelle.
Så sprang jeg ut. Sprang i tolv minutter. Så greide jeg faktisk ikke mer for jeg gledet meg så til frokosten. Jeg laget grøt. Skal ikke påstå at det var som Grøtdronningens kakaodrøm av en godgrøt, men jeg skal ikke benekte min egen imponerende evne til å legge godviljen til hva smak, eller life it self, angår. Det var ikke så verst, hvis jeg bare legger godviljen til.


Mer kaffe skal inntas og så skal jeg traske ned til byen. Hente billetter til Rogafest, ta bilde av dem og sende vi NetCom til Pene-Lene som er hjemme og lager Tapas som vi skal nyte med mine medbrakte strågule bobler som hun ikke vet om ennå.

Ønsker dere alle en boblende fin sommerdag! OG jeg får ikke skrevet kommentarer, så her er femten hjerter ,15<3, og smilefjes og takk for kommentarer! Skal prøve helt til det går an så ikke slutt og kommenter;)


S)

Ingen kommentarer: