fredag 24. juni 2011

Sjalusidrama!!

Jeg trodde aldri, og dere håpet sikkert på, at jeg aldri aldri skulle blogge om hvitevarer igjen. Jeg mener, av alle ting i verden så skal dette innlegget blant annet handle om kjøleskapet mitt, Simen. Jeg har vel nevnt det før, hvordan jeg liker å tro at det som skjer inni kjøleskapet ikke teller. At den sjokoladen jeg spiser før den kommer ut av kjøleskapet ikke teller, og alle disse andre kjøleskaphylleløgnene til selvet. Siden jeg har sluttet å spise sjokolade med hodet inni kjøleskapet, da Spirulinaen har fjernet unødvendig søtbehov, så er det lenge siden jeg og Simen delte denne lille hemmeligheten. Vi har på en måte glidd litt ifra hverandre.

 Nå er jeg bare innom og henter ut egg og brokkoli og kylling og paprika og vann og tidvis røkelaks og franske oster og spanske pølser og knusktørre, strågule bobler. Jeg lurer på om gårsdagens ufrivillige kjøkkengulvvask var en bitter hevn. Kjøleskapets hevn. Akk, så menneskelig. Jeg vil ha deg tilbake. Jeg savner deg! Se, nå viser jeg det ved å tømme vann på hele kjøkkengulvet ditt. Splæsj, splæsj...

Det er mulig dette er et lite sjalusidrama. Jeg måtte nemlig kjøpe nye støvletter i går. Det måtte forøvrig Lene også. Og vi fant tonen fryktelig fort. Og jeg tror på en måte at kjøleskapet som tidligere hadde meg så nære og kunne lokke meg inn med sjokolade følte at det kom litt til kort. Dette er helt naturlig. Og jeg beklager, Simen, alle de negative følelsene som bare veltet ut av meg da du lakk utover hele gulvet, sent på St.Hansaften da jeg bafant meg i mitt eget litt trøtte selskap etter en kinodate med MiniMe. Jeg burde vise mer forståelse og tilgi dine menneskelige reaksjoner. Men alvorlig talt! Du er et freakin` kjøleskap, mann!

 Etter noen diagnotiseringer fra handyvenner på sms måtte jeg bare ringe til o store venn som greier å dra meg ned fra "Uæææææh, å neeeeeiiiiii og hva gjør jeg nååå?" til " Ja, du har rett det ordner seg nok." Så lå jeg der midt i en dam på St.Hansaften og spiste litt ost og tenkte at jeg skulle finne ut om de nye skoene likte å gå på Toppformfest. Så det skal de i morgen.

New Love, truffet på Secrets by Villa Rosa.



Disse stod det navnet mitt på, på de andre stod det Lene.




Simen.



Det er Hurrafredag og jeg smyger meg inn i helga med hundre timers underskudd på søvn og stive muskler i hele kroppen. Jeg kan jo ikke nekte for at jeg har bommet litt med soveromsgardinene. Hodet våkner til stadighet gjennom natta og tenker "Juhuu, morgen!" Men det er bare sommeren som skinner gjennom.


 MEN, i ettermiddag er det bodypump med JT og så var det noen som prøvde å lokke meg med jordbær i kveld så mulig at jeg blir lokket rett inn i en hyggelig fredagskveld.

PS. I tilfelle du lurte veldig så har Simen sluttet å lekke. Jeg antar han innså at han ikke kan konkurrere med sko og at vi fortsetter som venner. *krysser fingre*


Fin fredag!

S)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hoi, til forveksling likt mitt eget stålskapshjørne! Mine heter noe annet, og de oppfører seg hittils bra, heldigvis. De har ikke råfine støvletter å konkurere med, men interiøret forøvring;) Kos deg i helga, Siljemi!

Silje sa...

Gleder meg til å se både deg og det nye huset ditt og håper at ingen av delene er lenge til. savner deg veldig!