søndag 3. april 2011

Sothøne og sølekake.

Det hender det soter seg litt til. Det gnurfer og gruffer i hjørnet av hver en tanke. Mulig sola skinner, men de solstrålene når jammen meg ikke ned helt til deg. Alle andre kanskje , men du er overbevist om at sola gjør sitt beste for ikke å treffe akkurat deg.

Og så konsentrerer du deg. Du vet at synet ditt på verden er ditt. Basert på dine følelser. Full konsentrasjon: "Jeg har en bra dag, jeg har en bra dag, verden er super, jobben er super, treningen går supert, jeg har en bra dag, alle er supre, jeg er super, jeg har en bra dag, en superhelsikkes møkkadag!!!" ...det sklir litt ut.
Det kreves endel fokus og konsentrasjon for å fjerne den gnurfen og gruffen. Når det soter seg til og det nærmeste du kommer å høre fuglekvitter er din indre sothønes slappe skvatring.


...stripetap....
 Ok. Du innser at du er stresset. Du rekker ikke gape over alt med ditt eget nebb. Så er det innsett. Først innse, så fikse!



Så hva virker på meg når jeg innser at jeg glemmer å puste helt inn og helt ut? Når jeg føler at jeg ikke rekker det jeg skal og ingenting passer. Når jeg er sikker på at hadde jeg kjøpt frimerke hadde det garantert manglet lim. Det meste blir feil. Hva virker på meg når alt tilsynelatende er ute av balanse?

Man får ikke sjokoladekake av samme ingrediensene som til sølekake. Jeg må bytte ut ingrediensene, og det er noen ingredienser jeg vet funker i den harmoniske småkaka jeg lengter etter.

Jeg pakker sammen en bag, klemmer de som ikke blir med, som har egne kaker og bake, og bruker 1620 minutter på å fjerne soten!

CeSilje <3
 Noen av minuttene brukes på å snakke med vakre, gode Cecilie. Min gode venninne. Aller beste Cecilie som får selv sushi til å sprelle!


Gutten over alle gutter.

...Solviken...



Mor over alle morer.
Takk mora. For alltid å trylle fram de gode rettene.Mammaen som kravler i spiretuene sammen med meg. Som plasserte meg på denne jord og som aldri forlater min side. Som deler sine boblerier med meg og sine affirmasjoner. Takk, mora.

Gutten over alle gutter. Mammahjertet har ikke ord. Men hopper over noen slag som du skal få.


Mora, Gutten og et døgn i vårluft på en plass hvor gode minner finnes og nye gode minner skapes og maten smaker ekstra godt.Sånn.Verdens deiligste avsoting. 


Ferdig avsotet, klar for ei ny uke!



Ingen kommentarer: