lørdag 6. august 2011

Vennskap, kultur og en date. Og nye sko.

Borte bra , men hjemme best. Det er jo noe man sier fordi man skal forklare hvorfor det er godt å komme hjem etter en herlig ferie. Men jeg tror det er godt å komme hjem fordi man har fått påfyll og har det fint med seg selv. Hvis du har sot på gladfølelsen og selvfølelsen er som ei rosin så er det samme hvor du er. Hjemme er hvor rompa er. Jeg tror Ole Brumm sa det. Jeg tror også han sa at ^det høres så bra ut inni hodet. Men så skjer det noe på veien ut^ Det er jo bare fantastisk. Da kan man jo si hva man vil.

 Og som en herlig skjebnespøk begynte Chris Medina å synge ut av  radioen min akkurat nå. ^What are words if you really don`t mean them when you say them^.

Jeg kom helt ut av tankerekka mi for nå kom jeg på at jeg gjerne ville hatt en sang til meg jeg og. Jeg tror jeg mente å si noe at man kan ha det godt hvor som helst hvis man bare er bestevenn med seg selv. Og nå drikker jeg kaffe med meg selv. Når man bor alene annenhver uke er det en fordel å være venn med seg selv.



Favorittkaffekoppen


Siden jeg kom seilende på ei boble fra jenteferien har jeg fortsatt den sosiale runddansen. Måtte ha ei overnatting hos Lene siden vi var blitt så vant med å sove i sammae seng i Spania. Har også måtte vært med flere av disse turjentene. Akkurat som vi var bundet og bastet sammen med verdens største navlestreng etter den Uka vår. Vi trengte en sjutrinns nedtrapping. Det er ganske fantastisk å være sammen med så mange som bare vil hverandre alt godt.

Jeg har hatt middagsgjester og besøk hver eneste kveld og jeg er så heldig som har alle disse. Og så glad for at det er helt ok at jeg bruker en time på å fortelle en historie som kun har ett bittelite poeng, men som tross alt har en morsom handling innimellom tusen digresjoner!

Eivor sang jeg for, det hadde jeg visst ikke gjort før. Er redd det kan skje igjen, Eivor.

Linda og jeg gikk tur og fant ut at vi skal bo i gamle Stavanger. Og så spiste vi oss fryktelig mette på oliven.





Alison, den kommmende karibiske bruden kom med billettene som hun hadde printet ut til meg! Billetter til Miami og cruise i Karibien! Trallllalallalaaal! Sånn, måtte dele den følelsen det gir meg. Vent litt- skal bare springe bort og hoppe litt i sofaen av pur forventningsglede og takknemlighet for gode venner!

Sånn.

I går hadde jeg regnet meg fram til at Spaniaturen ble altfor billig. Så da tok jeg og noen av jentene mine en bytur. Vi er da løsningsorienterte.

 Før vi puttet hodene inn i shoppetåka hadde vi en herlig lunsj på Stills kafè, bar og scene! Og det er verdt et blogginnlegg i seg selv! Et over gjennomsnittet herlig, energisk, kreativt menneske som heter Siv driver Stills. Hun har tusenvis av reisende rundt kafeèn sin, hun har en nydelig utsikt over Breiavannet og scenehappeninger og ustillinger. Men Stills ligger ved jernbanen og er et nytt sted som så altfor få har oppdaget. Og nå står stedet i fare for å måtte stenge.
Etter å ha truffet Siv, smakt på maten, hørt på planene- fikk hjertet mitt krampe. Besøk Stills! www.stills.no Skal du reise med buss eller tog? Ta en kaffe først på Stills. Så ser du på høstens program og så innser du at Stills er en god plass å være. Og en viktig plass å beholde.



Utsikten fra Stills. Fontenen i Breivannet.



Latte-Anette <3



Etter å ha blitt kulturisert og inspirert hos nydelige Siv inntok vi byens butikker. Og det gikk fryktelig bra. For både dem og oss. Og vi avsluttet med jordbær og vandret langs Breiavannet og alt var fint. Bortsett fra at jeg ikke rakk bodypumpen. Men Visakortet fikk trent. Og forbrent...

I går kveld skulle jeg være med bare med meg. Først pusset jeg noen gamle sko slik at de ikke skulle få mindreverdighetskomplekser ved siden av de nye. Men siden jeg ikke har plass til flere sko i gangen slipper å stå rett ved siden av og skjemmes. Men de har fått en bedre selvfølelse etter den pussen.




Og så laget jeg minipizzaer til meg selv og det var DA jeg kjente at noen godt kunne kommet likevel, for det var så godt! Så snart må jeg invitere noen igjen som jeg kan mate. Nanbrød med hvitløk og koriander må du kjøpe! Så smører du på rød tomatpesto, eller grønn. Jeg hadde litt forskjellig for jeg spiste for fire bare for å være hyggelig. Man er jo sin egen hedersgjest og alt blir mye gøyere når man behandler seg deretter. Så er det på med Serranoskinke og ferdig revet Mozzarellaost. Når du har stekt dem på null komma nam, så hiver du over litt ruccola. Så dekker du pent på til deg selv og skjenker deg noe godt i et glass og tenner stearinlys. Så ser du på TV og spiser og sier Mmmmmmm. Se det. En perfekt date med seg selv. Og jeg mener det. Man bør ikke gjør det for ofte. Da trenger man plutselig ingen andre enn seg selv. Flaks at jeg skal på innvielsesfest på Champagnehuset i kveld.





Og nå har jeg snakket med Mor over alle morer og hun snakket så engasjert om gleden over å plukke egendyrket salat og urter til frokosten at jeg ble helt inspirert. Så nå må jeg ut å se på potter og kjøpe ting med røtter. Og da skal jeg ha fersk basilikum på minipizzaen du skal få av meg om du kommer innom:)



Mors urter på øya. I et gammel vaskevannsfat. Nydelig!



Life is short think with your heart! Ha ei strålende nydelig helg!

S)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du e så god du siljemor:) nå skal jeg nyte livet på båttur og senere skal jeg gjøre Oslo utrygg med mitt lykkelige smil! Sommer, vin, venner,jordbær, reker og bobler er herlig:) God klem til deg

Silje sa...

God klem tilbake Elimor!:) Håper du hadde det supert i går, min kjære livsnyter! Du er så herlig livsnytende!:)