fredag 19. august 2011

Insekter i magen!

Det skjer mye på få dager. Så mye at bloggen min glipper mellom fingrene på meg som et vått såpestykke! Som lukter godt, men ikke for mye. Passe godt.

  Eller som en liten sta bit av eggeskallet som fulgte med egget oppi bollen og som er umulig å fange. Det er jeg mot eggeskallet. En bitteliten hvit rakker som jeg med min dårlig analytiske evne ikke greier å fange før små stygge sørlandske banneord som "fy filler" og sånn unnslipper de sammenpressede lepper. Hekkfjell altså. Sørens eggeskall asså. Men så på mystisk vis er biten fanget og omeletten kan lages. Blogging kan skje.

Altså. Jeg har hørt ny musikk. Nye ord. Jeg har til tider hatt insekter i magen. Sånn små flaksende kryp som tidvis bakser rundt i magen min som en tropisk sommerfuglfarm.
Jeg har sett ut av nye vindu. Lukket noen dører. Åpnet noen andre. Prøvd å klemme færrest mulig fingre mens jeg gjorde det. Jeg har spist mye god mat, fått servert mye god mat. Drukket god drikke. Og blitt kjent med enda flere folk. Akkurat når jeg tror det ikke er flere Plussmennesker igjen å treffe så dukker de opp som perler på ei kjempelang snor. Hva da Minusmenneske? Min ignoreringsevne er til tider imponerende. Like god som den analytiske til tider er dårlig. 

Helgen var blant annet en deilig fredag med MineMe og Sønnehelten. Vi spiste taco med hele oss og fredager er best med tacosaus på. Utrolig hvor mye et hjerte kan tåle. Og romme.



Lørdagen var sol. I hjertet og sinn og jeg hadde girls night out med Cupcake`n min! Pynte oss skulle vi og vi var en hel fest i oss selv.


Cupcake. Hvorfor jeg snakket engelsk til alle på lørdag.


Champagne og Dirty Martini <3

Noen gav meg også et bakverk-navn. Må lete i
den Store Bakverkboka. Husker ikke helt hvilken kake jeg er.






Super lørdag med partysvenskene og Hall Tollere som alltid sørger for kjempestemning:)

Og vips det var den helgen! Og herlig å være tilbake i bodypumpmodus igjen med de fleste av pumperne i woohoisk treningsmodus etter ferie og sommermodus. Mandag og onsdag er mine ventiler der jeg får sluppet ut en gode dose overskuddsenergi, uansett dagsform, Bodypumptimene gjør susen for både gnurf og grufs.

Jeg gleder meg så!! Jeg gleder meg så at jeg har lyst å rope ut av vinduet til naboene : "Wohooooo! Jeg vet dere ikke kjenner meg ennå, men vi skal bli kjent og vi skal ha nabofester og ungene mine kommer til å gå på slang hos dere, men det gjør ingenting for det er de snilleste ungene i verden så de kommer til å levere hjemmelaget saft tilbake! Og dessuten så gleder jeg meg veldig til så veldig mye akkurat nå at dere må bare beklage om dere kjenner at nabolaget rister, det er jeg som danser på spisebordet og hopper i senga!"

Men det hadde vært å dra den litt langt. Men akkurt nå står glede-seg-til-tingene i kø!

I går var det òg en dag som var fylt av Gullhår og andre gull. MiniMe og jeg skulle ut og kjøpe skoleklær til andreklassingens skolestart på mandag.




Allerede et år siden første skoledag for MiniMe.




Men istedetfor ble jeg sittende og skravle med en av de mest energiske damene jeg noensinne har truffet. Mammaen til MiniMes bestis. Vips, så var tre timer skravlet vekk og nydelige Marit har fått invitasjon til Happeningen som jeg gleder meg i bøttevis til. Innvielsesjentebursdag i jordbærhuset! Men nå har jeg ikke plass  i leiligheten til å falle pladask for flere mennesker! Men DET blir fantastisk!



Et lite helgetips : Hannes Tegneblogg hvis du trenger å dra på smilebåndet! 


Ha en fantastisk helg!!






S)


2 kommentarer:

Viktoria sa...

Ikke vet jeg hvilken kake det kan være... Men det er garantert ingen kjip langpannesak. Det må være en av de flotteste pyntekakene en kan tenke seg. En skikkelig "gå-bort-kake". Herligheten - kanskje du er selve BRYLLUPSKAKA? Puss och kram

Silje sa...

Haha, vakre du! Du er så herlig! Og snart skal vi feire!! :-*