onsdag 16. november 2011

Ingen date er som en update?

Plutselig ble Pep talk litt sjenert og ville bare ta på seg solbriller og gjemme seg. Pep talk hadde nemlig vært i avisen og vist seg.


Stavanger Aftenblad en lørdag i november og
jeg menget meg blant erfarne bloggere i en artikkel om blogging.
Det er da man bør blogge mer.



Skrekkblandet fryd, skal man leses må man fornyes, og denne bloggeren springer rundt og tar t-banen feil vei og mister fly og må finne sjeldne, ledige kveldstimer til å blogge. Men her er jeg. På plass i Pep talk-sofaen i Jordbærhuset. En uke siden siste innlegg. Jeg har vært på Oslotur igjen og vært i coachingboblen med en haug mennesker med over snittet interesse for å følge egne store drømmer og hjelpe andre til å gjøre det samme.  

Jeg har fått låneseng på vakre Ulvøya når jeg er i Oslo. Og lånebadekar. Hos flotte medcoach Mrs. Clark. Lørdagskvelden inviterte hun meg på konsert med Elvis Costello på Sentrum Scene.


Som vanlig var jeg sikker på at artisten og jeg
fikk øyenkontakt og en helt spesiell kjemi. Costello er visst
kjent for å lage sanger med damenavn i. Jeg venter på "Silje".
Lurer på hva slags sjanger det blir? Hvis jeg var en sang, hva slags sjanger ville det være?


Vi satt med haka på scenen og var helt i stemning, trøtte og slitne i hodet og når Elvisen sang balladene var det like før jeg krøp opp i første og nærmeste fang. Så svinset vi derfra og hjem til en knallrød sofa for å drikke gule bobler og spise Pascalsjokolade iført pysjamas og knallrød leppestift. Mrs. Clark og hennes sofa på Ulvøya er verdt mange plusser. Ca tusen.


Jeg er ganske god til å svinse. Jeg kan også gå ganske fort og kontrollert på høye hæler- så sant jeg ikke setter hælene fast i Stavangers brosteinsbelagte gågater. Og så kan jeg gå fort på myke joggesko. Kan jogge også. Ikke så lenge, men sånn nok til at jeg inbilder meg at jeg har jogget lenger enn femten minutter, men ikke har det. Og så kan jeg gå fort med koffert. For eksempel når jeg skal ta t-banen og den går feil vei. Da går jeg av på Jar, som er langt i fra Jerbanetorget der jeg egentlig skulle. Og så kan jeg småløpe med koffert over til en annen perrong. Og når det står et skilt på nevnte perrong med " Denne perrongen er ikke i bruk" så småløper jeg tilbake dit jeg kom fra. Og så slutter jeg å løpe når jeg innser at jeg aldri kommer til å rekke det flyet jeg skulle ta likvel. Og mens jeg gjør alt dette ler jeg inni meg og tenker at jeg er glad jeg ikke blir sur på meg selv. Jeg er ganske tålmodig med meg selv i slike situasjoner og har det egentlig ganske så festlig.


Og hva ventet i postkassa mi da jeg kom hjem etter å ha utforsket samtlige kollektive framkomstmidler utenom båt? PAKKE! Jeg har fått Pep talk-puter!




Nå har jeg mest lyst å sove på Pep talk, enn å skrive den... Ops.




Vakre Elisabeth som står bak Tre Små Apeakatter har laget Pep Talk-puter til meg! Jeg er så heldig! Tusen takk, Betta mi! Savner deg IKKE mindre nå og er helt på mimringa. Betta er ikke en hvem som helst. Hun er et av de mest kreative, flinkeste, smarteste og vakreste menneskene jeg vet om. Sjekk ut Bettas kreativitet: Tre Små Apekatter og Hjerterommet



Jeg har det så gøy på jobb, og elsker å begynne morgenene med kaffe fra Waynes. Så svinser jeg bortover med bærebrettet med to stk store kaffe i høstsola og kommer på kontoret og lager leven. Dagen begynner som regel veldig bra og blir sjeldent dårligere. Beklager å måtte minne dere på det, men vi bestemmer det selv vet dere. Det er som med været. Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær. Jeg vil si at det finnes ikke dårlig dager, bare dårlig kaffe. Det var litt overdrevet, møkkadager finnes i tillegg til dårlig kaffe.

 Når jeg vekker MiniMe om morgenen synger jeg. Jeg synger en sang som er bare vår. Men den handler om å stå opp og ta dagen med storm. Så kan man putte hva man vil i det. Hvor mye storm man vil ha i dagen. Det hender man sykler i motvind eller løper i medvind, men det som er sikkert er: om man ikke vet hvor man skal så er ingen vind fordelaktig.


Jeg har ei skulder som tuller, og jeg må ta juksepauser på bodypumpen. Men denne jukseinstruktøren skal vikarpumpe på fredag, releaspumpe på søndag og vanligpumpe på mandag og onsdag. Få det trent, snart skal bikinien fram og Miami og Karibien venter. Fint å ha noe varmt å glede seg til når morgenene er hvifrosne.




Jeg skal gå å legge hodet på Pep talk puta nå og jeg skal sortere drømmer, fordi de begynner å bli mange.


Ha en fin torsdagsmorgen, husk å legge inn tid til å skrape bilruta og legge merke til frosten i gresset.

S)

5 kommentarer:

'Eide og di...' sa...

Jeg er ganske sikker på at Elvis finner rom til en Silje-sang! Mulig det blir noe mer futtog positivitet :-) i den sangen enn i de han ellers så vakkert synger, men hei, innimellom gjør det godt med pluss-sanger som handler om plussmennesker <3 Og blir det ingen sang, kan jeg trøste meg med peptalk'en og lytte til Elvis, godt nedsunket i sofahjørnet, blir bra det også! Fortsett å svinse rundt... og peptalke om det <3

Camilla Melbye sa...

Du skriver så herlig, Silje! Blir glad hver gang jeg leser innleggene dine, for en inspo(les inspirasjon):)
Jeg pleier å lese dine peptalks mens jeg sitter på jobb, og det innimellom går "noen"(les mange) minutter mellom hver gang det ringer en som vil ut og reise og oppleve verden!:) Heldiggriser tenker jeg om de, mens jeg leser dine innlegg og tenker at du også er heldig som er såå positiv til livets utfordringer/oppfordringer...osv osv, you name it:)

Gratulerer med artikkel i Aftenbladet forresten, DET er verdt en ekstra kopp kaffe fra Waynes ;)

Ha en fin dag, Silje så håper jeg vi kan treffes i Oslo til en østlands-kaffe:)

Silje sa...

Kari: Jeg liker tanken på at du krøller deg oppi sofakroken med Elvis Costello og peptalk. Du er en livsnyter og jeg tror at du får manges regnestykker til å gå i pluss i løpet av dagen. Du bidro godt til at mitt gjør det i dag :)
Tusen tusen takk for ordene din!

Camilla: Så fantastisk nydelig kommentar <3 Tusen takk! Betyr mye! Og det gir meg jo inspirasjon til å skrive mer og oftere ;)

Vil gjerne ta en Oslokaffe med deg, tror jeg må ta meg ei Oslohelg når jeg er ferdig med coachingen så jeg kan ha ei hel helg til sånne gode treff:)


Ønsker dere begge to en nydelig dag!
S)

Chassi sa...

Da vil jeg komme på release!! :P

Silje sa...

Chassilove, det er kvartalsrelease på Sats- du skal dit jaaa?