søndag 27. mars 2011

Vårsnø og trassignakke.

Jeg våknet opp og tenkte at livet var herlig, at soverommet ikke var så bitende kaldt som da det var vintertid og at jeg gledet meg til å se sola i dag og.


Neida. Snø. Dalende snø. Og jeg kunne jo nå overharmonisert meg selv og si at jeg så alt det vakre med den uskyldshvite snøen og at jeg sprang ut og fanget snøfnugg med min lyserøde tunge. Men jeg beklager og måtte innrømme at jeg surnet. Som ei melk på femte dagen med overtid.


Hva om jeg hadde blitt i sengen litt lenger? I den tro at det gnistret i sol og sprø løkplanter og tørr grus der ute. Da hadde jeg bevart den gode følelsen så mye lenger.
Jeg stod opp.
Strakk meg. ( Fikk kink i nakken. Klassisk feil for meg ,å løfte begge armene samtidig og vri hodet. Gjør det med jevne mellomrom, så fort jeg har glemt hvordan jeg det gikk til sist.)
Tuslet ut i stuen.
Registrerte at det var noe feil med lyset som strømmet fra vinduene. Det var ingenting som minnet om lysegrønt og gnistrende. Det var lilla og kaldt. Det var snølys!


Den som håpet på en skikkelig aggressiv utbrodering av alle mine innestengte negative følelser må jeg dessverre skuffe. Jeg innså at her måtte jeg snu hele min fokus for å redde meg selv og alle rundt meg fra noe så surt og unødvendig som værsyke!


Jeg laget en fluffy fantastisk omelett om jeg så skal si det selv. Min elskede Hatting hadde bakt rundstykker og selv haddde jeg bakt ynglingsbrødet mitt for noen dager siden. Sammen med presskannekaffe, Frenzy Fat Loss for en kick i forbrenningen, Voltaren for nakken , Spirulina for alt annet i hele verden så ble det en god morgen til slutt.

Siden jeg skal ha bodypump i morgen hadde det vært supert om nakken min myknet og gav seg med sin trassige "Buhuuu-du vred meg sånn som jeg ikke liker-buhuu "-protestering.

Siden jeg akkurat nå hadde en lang etterlengtet telefonsamtale med en høyt verdsatt -vakrest-i-verden-venninne har jeg glemt vekk hva konklusjonen skulle være. Eller om jeg i det hele tatt hadde en da jeg begynte på dette innlegget for et par timer siden.

 En ting er sikkert- det snør ikke lenger! Og om det hadde gjort det- det hadde ikke gjort noe. Litt snø? Det gjør jo ingenting. Klokka er uansett stilt en time nærmere sommeren.

3 kommentarer:

bloggditt bloggdatt sa...

Nettopp! Fantastisk :)
Her regner det. Bombe!
Ha en god søndag, fineste søster!

Chassi sa...

Du altså. Det gjør jo ingenting! <3

Silje sa...

<3 ingen verdens ting, kjære.

Ha en fantastisk dag, begge dere fininger!