torsdag 24. mars 2011

Bare gjør det!

Jeg hviner av fryd over et av de nye livsmottoene mine:

"Bare gjør det! "

Når du har klatret for høyt opp og nødvendigvis må ned igjen. Når høyden tar pusten fra deg og du vet du må ned. Bare gjør det!

Når du er der nede og lengter opp, men du vet at det er tunge tak. Du vet at alle musklene i kroppen kommer til å vri seg i smerte. Stoltheten vil krympe og endringer vil skje.Bare gjør det!

Jeg tror vi ofte gjør det vanskelig for oss selv. Livet i seg selv er innviklet. Vi bør kanskje ikke gjøre det så innviklet for oss selv. "Bare gjør det!" Og om du ikke gjør det-
så gjør det heller ingenting. Det gjør ingenting.

 Motto nummer to. "Det gjør ingenting."
En av de mest fantastiske menneskene jeg kjenner er inspirasjonen til disse mottoene. Small talk er ikke greia for oss to sammen. Vi prater med hele oss, i bilder og med enkle ord som sier mye. Det kan skje at nye ord må lages fordi vi trenger noe å beskrive en ny tanke med. Eller nye ord blir til fordi vi prater for fort;-)

Bare gjør det, og om du ikke gjør det så gjør det heller ingenting! Og bruk for all del dine motto med omhu.Forvent litt av fornuften, det er fornuftig det!;)



I går lå jeg med hele ansiktet ned i ei snøklokketue. Og dro den så opp med rot og jord og putta den i ei nydelig glasskrukke fra en inspirerende interiørbutikk jeg har oppdaget. Og JA, jeg hviner i fryd over det òg jeg! Det skal ikke store blomsterkvasten til før at det bobler i meg og den bobleevnen får ingen ta fra meg :)

Første innlegg i bloggen. Det var jo bare å gjøre det.


S)

2 kommentarer:

Chassi sa...

Skal henge mottoet ditt på kjøleskapet! For en nydelig blogg! Jeg ser for meg at den kommer til å bli fullstappet med fantastiske mennesker og store superlativer! Det ville heller ikke vært deg hvis ikke. Beste Silje! Stor klem! :)))

Silje sa...

Stor klem tilbake, Chassi ;)